آموزش خیاطی و دوخت کت یقه انگلیسی با الگو
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
آموزش خیاطی و دوخت کت یقه انگلیسی با الگو
نوشته شده در یک شنبه 2 شهريور 1393
بازدید : 1535
نویسنده : خانم حبیبه خلیفه زاده

کت یقه انگلیسی سایز بزرگ:

 آموزش دوخت کت زنانه

بخشهای محتلف الگو:

1- تکه مرکز جلو×2 (سجاف)

2- تکه پهلوی مرکز جلو×2

3- تکه پهلوی جلو×2

4- تکه پهلوی پشت×2

5-تکه مرکز پشت×2

6- برگرد یقه×2(دولای بسته)

7- تکه جیب×2(سجاف)

8- رو آستین×2

9- زیر آستین ×2

 


 

مراحل برش:

ابتدا الگو ها را کپی کنید و اعداد و علائم راهنما را روی گپی الگو ها منتقل کنید.همچنین راستای خط راه ها را نیز روی تکه الگو ها مشخص کنید  و هنگام برش آنها را موازی با حاشیه پارچه قرار دهید.قسمت هایی از چیدمان که خاکستری شده است را باید لایی پارچه ای بچسبانید.

در این مدل کت در قسمت جلو 2 برش طراحی شده است که این طراحی مناسب خانم ها با سایز بالا است.

نکته: توجه داشته باشید که آستین به صورت 2 تکه است.در آستین های 2 تکه در زیر آستین 1-3 سانتی متر از زیر بغل جلوتر دوخته میشود.هنگام دوخت باید به نقطه موازنه شانه در کاپ آستین توجه کنید و آنرا در خط سرشانه لباس منطبق کرده بدوزید.

تکه شماره 7 جیب پیلی دار است.در این مدل جیب دو پیلی روی هم قرار میگیرد.برای سجاف جیب : پیلی ها را بسته دوبار برش بزنید.برای کلیه درزها(به جز پهلو ها و آستین و پایین لباس که 4 سانتی متر جای دوخت لحاظ میکنید)1.5 سانتی متر جای دوخت بگزارید.

سجاف های یقه جلو و پشت را به صورت قطعات جداگانه از الگو های شماره اول کپی کنید.

 

 آموزش دوخت کت زنانه


 

مراحل دوخت:

ابتدا سجاف تکه جلو را در خط مرکزی روی تکه مرکز جلو گذاشته تا ابتدای چرت یقه بدوزید.درز را باریک کرده ابتدا از داخل سپس از روی لباس درز را اتو بزنید.

جا دکمه های خط مرکز جلو را بدوزید.برشهای تکه مرکز جلو و پهلو را به هم بدوزید و اتو بزنید.(میتوان درزها را به سمت پهلو تا کنید یا از هم باز کنید)تکه های مرکز پشت را به هم بدوزید و اتو بزنید.

برشهای پشت را نیز در خط برش به تکه مرکز جلو بدوزید و اتو بزنید.خط سرشانه های جلو و پشت را به هم بدوزید و اتو بزنید.جیب را در خط پیلی ها با توجه به علامت سمت پیلی که روی الگو ها مشخص است تا کرده اتو بزنید.سپس سجاف را در لبه به پیلی ها بدوزید و به داخل تا کرده اتو بزنید.

خط سرشانه های جلو و پشت را به هم بدوزید و اتو بزنید.جیب را در خط پیلی ها با توجه به علامت سمت پیلی که روی الگو مشخص شده تا زده و اتو کنید.سپس سجاف را در لبه به پیلی ها بدوزید و به داخل تا کرده و اتو بزنید.تکه جیب را در محل علامت گذاشته شده روی تکه های جلو گذاشته بدوزید(محل جیب در لباس بستگی به متر بالا تنه افراد دارد)

تکه شماره 6 را که برگرد یقه است را در خط طرح به هم بدوزید و اتو بزنید.سپس به رو برگردانده و اتو بزنید.

یقه را از چرت یقه روی یقه بالاتنه گذاشته سوزن بزنید.سجاف پشت را در سرشانه سجاف جلو بدوزید و اتو بزنید.سجاف را روی برگرد یقه برگردانده و از داخل چرخ کنید.به این ترتیب برگرد یقه داخل درز سجاف و بالا تنه قرار گرفته و ثابت میشود.

درزهای برش رو آستین و زیر آستین را بر اساس اعداد راهنمای آن به هم بدوزید و اتو بزنید و کاپ آستین را خرد کنید.سرشانه رو آستین را در سرشانه بالاتنه گذاشته سوزن بزنید.

حلقه آستین را به حلقه لباس چرخ کرده و درزهای هلالی حلقه را اتو بزنید.

لبه آستین را داخل گذاشته و پاکدوزی کنید.

پایین لباس را داخل گذاشته و پس دوزی کنید.

 

 آموزش دوخت کت زنانه



:: موضوعات مرتبط: آموزش خیاطی , ,



مطالب مرتبط با این پست
.